FAQ

De inschrijvingen

Is er een inschrijvingslimiet?


Ja, aangezien we door de dorpskern lopen en er veel door vrijwilligers op poten gezet wordt, is de kwaliteit dan ook belangrijker dan de kwantiteit. Dus snel inschrijven is de boodschap ! Er zijn maximum 1000 startbewijzen beschikbaar. Dit voor alle waves samen.

Maximum aantal inschrijvingen:

Ouder-kind run: 50 volwassenen / 100 kinderen
Competitie: 150 deelnemers
Recreatief: 700 deelnemers

Waarom worden er zoveel gegevens gevraagd?

Vooral voor statistieken, om een beeld te hebben van waar iedereen afkomstig is die deelneemt aan ons evenement. Dit is belangrijk voor onze toekomstige sponsors. En hoe meer sponsors, hoe goedkoper het wordt. Het noodnummer daarentegen wordt gebeld indien u een hindernis slecht bevalt. Het e-mailadres wordt gebruikt om de inschrijving te vervolledigen.

Hoe schrijf ik mij in met een groep?

ER zal 1 iemand de inschrijving doen voor alle personen. Doordat we beseffen dat van iedereen alle gegevens verzamelen een helse klus kan zijn werken we vanaf dit jaar met vouchers en vouchercodes. U zal zien dat u voor uw inschrijving enkel maar het aantal tickets moet ingeven en direct doorgaat naar een betaalsite. Eens uw betaling afgerond is krijgt u van ons uw vouchers. Afhankelijk van het aantal ingeschreven personen zal u dan ook het aantal vouchers krijgen. U kan deze code doorsturen naar uw vrienden zodat zij zelf hun gegevens moeten invoeren. U krijgt dus alle vouchers in uw mailbox en verspreid de codes naar uw vrienden zodat zij zelf hun gegevens kunnen invullen en ook hun startwave kunnen kiezen. Gedaan met 10 geboortedatums en adressen in te voeren. Snel en gemakkelijk !

Wat is de groepskorting?


De groepskorting is er gekomen om iedereen gebruik te laten maken van de gewone korting. Dit wil zeggen dat de groepskorting gelijk is aan een korting van 5 Euro per persoon. Ben je met 5 dan bedraagt de groepskorting dus 25 Euro.

Indien ik met mijn groep al volledig ingeschreven ben (betaald + bevestigd) en er wil nog iemand aansluiten bij onze groep, is dat nog mogelijk?


Ja:
Stuur een email naar info@raidofvalour.be Reken wel met een termijn van maximum 3 dagen tot u antwoord krijg. We zijn allemaal vrijwilligers en zullen u zo snel mogelijk te woord staan. Deze termijn kan naar het evenement toe zelf nog wat langer duren.
Belangrijk: Deze persoon kan enkel nog genieten van de individuele kortingen en niet meer van de groepskorting.

Ik wil samen met iemand anders in dezelfde wave zitten, maar de andere heeft zich reeds ingeschreven.

Geen enkel probleem, u kan inloggen door middel van uw vouchercode en daar kan u tot de dag zelf uw startwave kiezen. Spreek dus goed af en kies zelf in welke wave je zit. Let op ! Startwave vol=vol !

Ik ben geblesseerd/verhinderd wat nu ?


Wij bieden geen enkele kans op refund terug. U kan gerust uw ticket proberen verkopen dan kunnen we het ticket op naam veranderen. Probeer gerust de facebook pagina DMM Marktplaats.

Ik heb een fout gemaakt in mijn persoonlijke gegevens, wat nu ?


U kan contact opnemen met de organisatie via info@raidofvalour.be en dit ten laatste tot 3 weken voor het event, daar wij met vrijwilligers werken.

Kan ik mijn afstand veranderen ? Langer of kortere afstand lopen ?


U kan zonder problemen in plaats van 12 km, de ronde van 6 km lopen. Dit hangt volledig van u persoonlijk af en kan zonder problemen gedaan worden. Indien u een bandje van de 12 km wenst te verkrijgen kan u dit zonder problemen aanvragen tot 3 weken voor het evenement. Daar word wel bovenop het verschil een administratiekost van 2 euro bijgerekend.

Voor de wedstrijd

Is er parking voorzien?


Probeer met het openbaar vervoer te komen, zo vermijdt u dat uw auto als hindernis gebruikt wordt. Indien dit niet mogelijk is, parkeer dan je auto aan de voorziene parking die aangeduid zal zijn.

Waar haal ik mijn nummer af?


Belangrijk: als u aankomt doet u dit best als eerste !

Zaterdag kan u vanaf 08.00u aan het secretariaat uw nummer afhalen. Dit secretariaat bevindt zich in de sporthal en zal aangeduid zijn met wegwijzers. Wat brengt u zeker mee: uw identiteitskaart.

Indien alles gecontroleerd is, krijgt u een envelop.
In deze envelop zitten veiligheidsspelden, een chip en uw nummer.
De chip moet aan de finish terug worden gegeven, bij verlies dient u €25 Euro te betalen. Bevestig deze dus goed !

Welke kledij wordt aangeraden ?


Het is een obstakelrun dus uw kledij en schoenen kunnen beschadigd raken. Hoe beter de hindernissen overwonnen worden, hoe minder kans op beschadiging van de kledij.
Voorzie de nodige reserve kledij en mogelijk ook douchegerief. Er zal een vestiaire voorzien zijn.
De ideale ‘Obstakel Run kledij’ bestaat uit oude loopschoenen, een aansluitende lange loopbroek (stretch) en een tshirt of loopshirt.

Zijn er kleedkamers voorzien ?


Er zullen kleedkamers voorzien zijn voor zowel mannen als vrouwen. Na de wedstrijd kan u zich naar de kleedkamers met douches begeven. Deze zullen aangeduid worden met bordjes. Alle douches bevinden zich in sporthal ‘De Landdijk’

Waar kunnen wij ons materiaal in bewaring geven tijdens de wedstrijd ?


Er is plaats voorzien in de sporthal waar tevens de kleedkamers/douches zullen aanwezig zijn, hier kan u uw rugzak, voorzien van uw bagagelabel, afgeven. Het bagagelabel kan u vinden in uw inschrijvingsenvelop.

Waar is de start?


Vlakbij. Volg de wegwijzers ‘Start’ op hetzelfde evenementenplein. Hou rekening met een kleine 500 meter wandelen van de parking tot aan de evenementen zone. Het is tevens een loopwedstrijd en wat opwarming kan geen kwaad.

Hoe gaat de start in zijn werk?


Om iedereen de kans te geven om hindernissen op eigen tempo te overwinnen vermijden wij een massastart.

Elke 20 minuten vertrekt een wave. Een wave bestaat maximaal uit 100 deelnemers. Uw starttijd wordt u op tijd medegedeeld via e-mail (e-mailadres van de inschrijving). Zorg dat u op tijd komt: 15 minuten voor uw starttijd mag u zich al begeven naar uw deel van de start. Rekeninghoudend met mogelijke drukte moet u dus vroeg genoeg komen om uw inschrijvingsprocedure te vervolledigen (zie: ‘Waar haal ik mijn nummer af?’)

De wedstrijd

Is er bevoorrading voorzien tijdens de wedstrijd?

Op de helft en aan de finish zal er bevoorrading zijn met water en sportdrank met dank aan Decathlon en Farys. Indien de temperatuur te hoog oploopt zullen extra drankposten geplaatst worden.

Wat is het adres ?


De start en finish zone bevinden zich op adres Marktplein 1, 8380 Zeebrugge.

Hoe laat is de start/gaat het terrein open ?


De evenementen zone zal open gaan vanaf 8 uur ‘s morgens. U kan ook vanaf dit uur uw bagage afgeven en startnummer afhalen.

Kan ik komen kijken en dien ik entree te betalen ?


U mag iedereen komen aanmoedigen langsheen het gehele parcours en dit is natuurlijk volledig gratis.

Na de wedstrijd

Zijn er douches?

Douches en toiletten zijn GRATIS voorzien. Het spreekt voor zich dat u wel respect hebt voor de persoon na u en alles proper achterlaat. Controleer alles goed als u de omkleedruimtes verlaat: wij zijn niet verantwoordelijk voor diefstal, beschadigde of verloren kledingstukken en aanverwanten.

Kan ik ergens overnachten ?


Jazeker, het Ibis styles hotel van Zeebrugge houdt enkele kamers ter onze beschikking. U kan deze aanvragen of bekijken via onze website.

Waar kan ik de uitslagen en eindtijden vinden ?


Er zal een pagina aangemaakt worden op onze website waar u alle tijden kan vinden. Voor de competitie wave willen wij met garantie uitdrukken dat de tijden de dag zelf nog kunnen bekeken worden. Volg vooral onze facebook pagina om op de hoogte te blijven.

Hebben jullie mijn verloren spullen gevonden ?


Na het evenement worden alle spullen bewaard in onze lost & found area. U kan gerust een mail sturen naar info@raidofvalour.be met een zo specifiek mogelijke uitleg en serienummers van uw artikel.

Partners